vendela-gurksen

Alla inlägg under februari 2012

Av vendela gurkström - 18 februari 2012 16:57

                                                                          Hejsan!


           Igår till idag sovde Alma över igen...

           Det var kul. Och vi var med på utsläppet på morgonen.

            Alma red lektion idag. Och Tessie får ju bara skritta på vägen...

           Så vi skippade att rida idag,för att det regnade ju såååå mycket.

             Vi åkte på drive in på mcdonalds och tog en liten hamburgare.

            Sen så åkte vi till Börjes tingsryd och köpte ett rosa svett täcke.

             Vi tittade på bett,men det är ju Göteborg horse show nästa vecka

             och där har dem säkert massor av erbjudanden. :)

              Idag har jag inte gjort så mycket mer....

               Jo JUST nu sitter jag ju framför datorn! :)


                      Men HEJ DÅÅÅÅ!!

Av vendela gurkström - 16 februari 2012 20:15

Hejsan era gummifrön!

Jag har varit idag:


HEMMA,
HEMMA OCH
HEMMA! :) 
Jepp,Alma har varit med mig idag.

Det var roligt.

Alma ska sova över idag.

Vi tog några bilder på min galna kisse:




''JAG ÄR GALEN!!'' 






''Vad vill du mig?''  






LivsnjutarN   






Tessie med nya tränset...

PÖÖÖÖSS PÅ DIG TESSIE!      

Foto av: Alma


Idag har Tessie vetrinärbesiktigats.


Hon hade lite tränings verk för att hon är liksom



inte van att gå på mjuk mark... (ridhus marken är mjuk...)

Så vi måste skritta henne.

Men det är ju för Tessies skull!  



Träningsverkiga kramar ifrån:
Comtesse, Vendela ,Alma och Stanley!!



Jag och tessie... PÖÖÖÖSSS!!


 Alma och Stanley kramar!





Av vendela gurkström - 15 februari 2012 19:31

Hellooo!


Det känns som jag pratar med mig själv...  

Är det någon som läser min blogg nu,så kommentera för sjutton!

Asså jag liksom kommer ha kvällsfodringen ikväll. KUUL! -.- 

Idag såg det ut som Tessie blödde på tungan,och jag har

inte Tessie idag. Så jag bad Ida kolla upp det.  

Jag vet inte riktigt om hon gjorde det för jag gjorde

bara en snabbkoll.

Om hon inte blödde på tungan skulle hon rida med bett,

och om hon gjorde det tror jag att hon red med bettlöst.  

Hoppas bara att hon läste på tavlan.

Ja,idag var jag på billdals ridklubb också!  

Men min bästis Alma.

Hon red på en häst som heter Mandy.

Jätte snäll häst. 

Mandy var svart vit skäck.

Alma hoppade idag!  

Det gick jätte bra.

Ja...

Jga har inte gjort så mycket mer idag...

Så,

good bye


Bara några saker till:

 Hallåå?

Och:


Av vendela gurkström - 14 februari 2012 19:42

Idag har jag gjort:



1. Varit hos tandläkaren,logopeden och några andra bara för att

jag föddes med en jävla gomspalt...

Så jag har ett jäkla hål i min gom -.-

Dem kollade mitt tal och mitt bett!   


2. Efter det... Eller emellan två grejor,

så var jag och pappa lite feta.

Vi gick på macedonken som farmor kallar

det för. Macdonalds asså.

I  FAT :)        



3. Jag har ju också varit i stallet idag.

 Hon hade ju vilo dag idag...
Så jag tränade inkallning i en liten rast hage.

Det gick jätte bra! ;) (Hon kom på inkallningen)

Till slut följde hon efter mig! :O

Men det var inte så konstigt,för jag hade

ju morötter! ;P




I måndags köpte jag ett nytt träns till Comtesse.

Och ett rosa pannband.
Och ett par benlindor på börjes! 




det rosa pannbandet:



en sten har redan gått av!! Använt det en gång...

KLAGOMÅL!


Och så har jag köpt detta träns:


 

Jag har det i svart...
 Här är en bild på henne och

tränset.

Vad tycker ni?

Bild på mig och tränset:






 Jag och pannbandet <3



Rosett ifrån maskerad hoppningen och jag:



GLAD TJEJ MED ROSETT!






Men vi ses

apor! :)


SES 






















Av vendela gurkström - 6 februari 2012 15:43

Hej!



I detta inlägg kommer

jag prata om dem som har gått på

stallet,och har behövt sluta!

Och dem  hästarna som har dött/blivit sålda.


1. Emelie!

Hon har fått sluta.

Hon var (ÄR) min bästa vän.


2. Viggen!

Han dog i kolik.

För ett tag sen...

Hej då på dig! :'(


Foto: Sofia Karlsson



Orkar inte skriva mer!

Hej då!

(Min dag har varit normal idag!)

Men jag chattar och skypar min bästa vän!

Emelie! ;)

Av vendela gurkström - 5 februari 2012 18:06

Hej allihopa där!


Idag (5/2 2012) var det maskerad hoppning!

Jag var tomte nissa.

Och Comtesse var min ren,

som hette ''Tomtesse''.

Heheh.

Det gick bra.

Dock två små misstag.

 Jag och Tessie :)

Bild av: Hanna Carlsson (http://hannasdagar.blogg.se/2012/february/)


 ALLA BILDER AV HANNA CARLSSON!


http://hannasdagar.blogg.se/2012/february/ http://hannasdagar.blogg.se/2012/february/



Fler bilder hittar du här!!!!: http://hannasdagar.blogg.se/2012/february/                  

Det gick bra! :) 

Det var jätte kul! ;)

Det var Sofia och karin som höll

i allt.

Det var en clear round.

Rosetten på denna bild fick jag! :)


Det var skiiit kul!


Foto: Angelica (Tessies ägare)


Det var ett hemligt pris också för snyggast klädsel.

Det var Malin som vann.

Hon var utklädd till bebis.

Kolla på Hannas blogg så får

ni se hur hon såg ut.

http://hannasdagar.blogg.se/2012/february/ (Länken!!!)



Men hej då grisarna!





















Av vendela gurkström - 4 februari 2012 10:35

Igår var det dressyr träning, och jag fick låna en 

halsförlängare av Lisa. Och det gick mer än toppen.

Hon var avslappnad och fin... (Gick på tygeln) :)


                     IDAG:

Idag ska jag åka och rida.

Väldigt snart!

Och jag var inne på youtube och

hittade denna läskiga! (FÅR MYCKET RYSNINGAR!!)

Av vendela gurkström - 2 februari 2012 15:02

Tack så mycket Hanna boström för att du gäst bloggade på min blogg.

(Hennes inlägg är längre ner,KOLLA DÅÅ!!)

:)

Det har inte hänt så mycket idag.

Som vanligt,antagligen.

Idag ska jag köpa nya skor,och kanske

ta en liten vända på hööks ;)

Men mamma är ganska sjuk så vi

ska nog inte vara ute så länge.

Men inte så mycket mer....

Så hej då!

Presentation


Hej! Jag heter Vendela. Jag är 10 år och skriver på denna blogg. Jag har en foderhäst som heter Comtesse,hon kallas för Tessie. Och så har jag en katt som heter Smirre. På denna blogg får ni höra bland annat om mina dagar,i skolan Tessie och Smirre. Ni f

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards