vendela-gurksen

Alla inlägg under november 2011

Av vendela gurkström - 30 november 2011 18:55

Hej!


Jag går ju på min skitskola som jag måste kliva upp klockan 06.00

Och åka hemmifrån 07.00

Julkalendern börjar typ 07.15

Så jag ska se den på kvällen...

Men jag kommer inte ha någon choklad kalender detta år.    

Bara skitkalendern som SVT har.

Ni vet denna:


 

Ingen choklad kalender! :((


Denna julen kommer bli den sämsta ever!

Caroline och hennes familj hälsar på och vi ska

typ på Ullared  


Av vendela gurkström - 30 november 2011 17:52

Heeej!


Jag har som vanligt en trök dag.

Men något positivt är att när jag och mimmi åkte

tåg slank vi in på pressbyron i central stationen göteborg!

Sån liten tönt jag är köpte jag en Daim!


Och mimmi köpte en Geisha


Haha vi kunde inte låta bli! XD


Amigo



Ras: P.R.E /korsning

Född: 2000

Ägare: Hanna Carlsson

En häst ska jga berätta om som vanligt :)

10603_1279018135[1]


DSC_0119


DSC_0169

DSC_0125

HannaAmigo

Mmm en fin häst :)


Bye bye

Av vendela gurkström - 29 november 2011 18:04

Hellooo!


tog tåget hem idag med mimmi!

så sugen på knäck vet inte varför!

Mmmmm!



Helna


helnaHihi ännu en shettis!

Helnaälskar henne!


DSC_0088




VilmaHelna


VendelaHelna


DSC_0103


DSC_0076


Ras: Shetlandsponny



Heej då!

Av vendela gurkström - 28 november 2011 19:31

Tjena!


Har inget att göra som vanligt.

Ingen inne på skype typ...

= Världs tråkig dag

 Tänkte att det skulle handla om Stanley idag.

Stanley

stanleydetta är Stanley! 


Ras:Haflinger

Som ni kanske vet så ser haflinger hästar oftast

ut som stanley.

DSC_0080

Inget att skriva så vi kör på med en till häst.




Bella

Igentligen heter hon Isabella.

Men Bella har dem förkortat det till.


Bella

Hihi!


DSC_0074


Ras: Welsh Mountain

Hon ser ut som en mini arab!


arab

och bella!


MalvaBella


Ganska lika!

Tjejen på bilden är skötaren

till bella!

Hon heter Malva!


Hej då!


Av vendela gurkström - 28 november 2011 19:31

Tjena!


Har inget att göra som vanligt.

Ingen inne på skype typ...

= Världs tråkig dag

 Tänkte att det skulle handla om Stanley idag.

Stanley

stanleydetta är Stanley! 


Ras:Haflinger

Som ni kanske vet så ser haflinger hästar oftast

ut som stanley.

DSC_0080

Inget att skriva så vi kör på med en till häst.




Bella

Igentligen heter hon Isabella.

Men Bella har dem förkortat det till.


Bella

Hihi!


DSC_0074


Ras: Welsh Mountain

Hon ser ut som en mini arab!


arab

och bella!


MalvaBella


Ganska lika!

Tjejen på bilden är skötaren

till bella!

Hon heter Malva!


Hej då!


Av vendela gurkström - 28 november 2011 19:31

Tjena!


Har inget att göra som vanligt.

Ingen inne på skype typ...

= Världs tråkig dag

 Tänkte att det skulle handla om Stanley idag.

Stanley

stanleydetta är Stanley! 


Ras:Haflinger

Som ni kanske vet så ser haflinger hästar oftast

ut som stanley.

DSC_0080

Inget att skriva så vi kör på med en till häst.




Bella

Igentligen heter hon Isabella.

Men Bella har dem förkortat det till.


Bella

Hihi!


DSC_0074


Ras: Welsh Mountain

Hon ser ut som en mini arab!


arab

och bella!


MalvaBella


Ganska lika!

Tjejen på bilden är skötaren

till bella!

Hon heter Malva!



Hej då!

Av vendela gurkström - 27 november 2011 10:48

Heej!


Idag skulle det vara data fri dag men våran gäst som vi har

här skulle kolla en sak på internet så vi fick spela dator! 

Men satt ni vet då så kanske jag inte bloggar på vissa söndagar.

Idag är det ju Stockholm horse-show! 

Det ska jag se på snart! (11.00)

 hihi ska se det!


undrar vad dem ska hitta på detta året! :)


Idag ska det handla om ignen mindre än....


Gus


gusgus är stallets minsta och kanske söötaste häst!

DSC_0023en shettis så klart!


Lite om gus:


Ras: Shetlandsponny

Humör: En harmonisk häst som är

ganska lat men passar jätte bra för

små nybörjare!

Även för små proffs!



DSC_0083sååå söt!

men ska se på horse-show nu bye bye!



Av vendela gurkström - 26 november 2011 19:35

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fjortisar   

haha jag kollar på Wikipedia på ''fjortisar'' haha!

För jag skypar med två stycken!  

Dem är hanna och Jessica.

Jessica sitter och sminkar sig.  

så jag kom på att

hon är en fjortis eller snarare hanna och jag!

haha men inget mer om fjortisar!


DSC_0101Göte är stallets 

största största häst.

Brukar gå på handikappridningen... 


Göte


Ras: Oldenburgare


Vet inget mer....


Bye Bye! 











Presentation


Hej! Jag heter Vendela. Jag är 10 år och skriver på denna blogg. Jag har en foderhäst som heter Comtesse,hon kallas för Tessie. Och så har jag en katt som heter Smirre. På denna blogg får ni höra bland annat om mina dagar,i skolan Tessie och Smirre. Ni f

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards