vendela-gurksen

Alla inlägg under december 2011

Av vendela gurkström - 28 december 2011 16:41

Hejsan!


Ni vet ju att hästarna har haft lov.

Idag tog det slutt! 

Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead.... ♥♥

http://www.youtube.com/watch?v=hLQl3WQQoQ0&ob=av2e

Fint!! 

Haha för några dagar sen tyckte jag den var tråkig!! 

Den är ju asssss bra!! 


Bye bye!

Måste gå nu!     

Av vendela gurkström - 24 december 2011 12:16

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeej....!


Jag sitter i garaget med mini dino (Pappas dator)...

Väntar på att kussen Carro (Caroline) ska komma hem snart.... (Hon är och shoppar) ;)

Chattar med Kristin på fejan (facebook).



GOD JUL!   OCH GOTT NYTT ÅR!

Önskar vendela och Gaston.

Hoppas alla får fina julklappar och får se 

många fyverkerier på nyår!   


Jag måsta dra nu bye bye ! :)


''God jul...'' gaston

Av vendela gurkström - 22 december 2011 17:47


Jag tänkte berätta lite extra om min häst precis hur han 

är i varända liten detalj... (Nästan)


Gaston


Ras: Shetlandsponny/Russ.

Född: 1991

Beskrivning:



Han är en snäll,söt lite fånig ponny.

Han är mest lik ett gotlandsruss.

Men man får ju tycka olika! :)

Han kan bli väldigt arg om man

tar och liksom ''petar'' till honom med spöet

på rumpan... Han bockar och gör lite vad som helst ;)

Älskar dig ändå!! <3  (GASTON!!)

Och han kan knappt ta höger galopp som

är ett stort minus.

Man kan liksom inte gå vidare...

Lite jobbigt...

Dem andra rider lätt c medans

jag rider ridborgar märket.. (fortfarande!!!) :(

Men han är ändå jätte bra på gymkhana :)

och att hoppa :)

INTE bana...

Han blir helt vild :O

Hehe.

INGA HÄSTAR ÄR PERFEKTA!! TÄNK PÅ DET :)


Men lite bilder:

DSC_0087Fina! :)




gastonHaha.. Vaknat på fel sida?!


DSC_0024 Världens klockaste häst ansikte :O


DSC_0102En hoppträning för ett tag sen :)

Den där nosgrimman satt verkligen snett... 


Men hej då! 

Av vendela gurkström - 22 december 2011 12:47

Hej nu är det lov för mig!

hoppas det är det för alla ni andra med! 

Detta är ett foto som jag har laddat över:

Min älskling Gaston!

idag blir det bara så här kort bloggning hej då!


Av vendela gurkström - 22 december 2011 08:04

Jag fattar hur man laddar upp bilder!! :)

Av vendela gurkström - 21 december 2011 15:59

DSC_0102Ser ni tränset?

Jag ska köpa ett nytt hade jag tänkt....

Kanske detta:

Kanske !:)

För han har ponny-storlek på sitt huvud!

För att han är :

Ras: Shetlandsponny/

 Russ

;)

Fiint!


Håller ni med eller!! :O

SKA köpa!!

Gaston titta inte! (Gaston=min häst!) 

Det är verkligen inte din julklapp.... 


Fina tyglar till också!!  

Lite om tränset!


Ponnyträns

Artikelnr 300545


229 Kr 


Ponnyträns med 2 cm bred nosgrimma och mjuk padding. Smalt pannband med tre rader vita strasstenar. Komplett med vävribbtygel. Silverfärgade spännen.


Finns att köpa på hööks.


 


Hihi :)

Ska passa på när mamma och pappa handlar... 

(Det finns en hööks butik brevid affären)

0ch så ska han ju få...

Knäckebröds tårta med! 

Lite morötter kanske! :) 

MMmm....

Vanlig dag annars! :)

Förutom att vi städade ut skåpen idag,Lite avslutning med julmust och pepparkakor,

Var tvungen att ta hem allt för ska sluta på min skola...

Inget annat...


Av vendela gurkström - 20 december 2011 17:39

Hahaha:


En julklapp när stallet är mörkt som natten,
Ska användas på hästen och inte på katten.

Ljus för att komma åt och skrapa bort smuts och sten,
Längst ner under vår älsklings känsliga ben.

För vi om hovarna är extra rädd,
Och hjälp fixas nu med inbyggd LED!

Vackert under sadeln och fred på jorden,
Välj nu med omsorg dom fina orden.

Finns i färger som vit, turkos, svart och äppelgrön,
Och känns på hästen underbart skön.

Tyget från Mias RS är miljöcertifierade och rent,
Skriv rimmet i kommentarsfältet – innan det är för sent!


Schabrak-m-hovkrats

Reklam för detta på fejan (Facebook) gick in på det

och så såg jag den dikten!! 


Men hej då! 

Av vendela gurkström - 20 december 2011 17:29

Hej!


Idag hade vi julpyssel i skolan... 

Men det var tråkigt.... Tyvärr...   

Men idag ska jag och mamma göra massor av julgodis!  

OMNOMNOM!!  

Vi ska göra:


Choklad-godis!!   

Sånna här:

Mmm.... 


Inget annat på gång tror jag... 

Så ni vet vad jag brukar säga...  


BYE BYE!  


SES! 

Presentation


Hej! Jag heter Vendela. Jag är 10 år och skriver på denna blogg. Jag har en foderhäst som heter Comtesse,hon kallas för Tessie. Och så har jag en katt som heter Smirre. På denna blogg får ni höra bland annat om mina dagar,i skolan Tessie och Smirre. Ni f

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards